strömma

jag kom på en sak i skolan idag, när jag var påväg ner från manegen. där går flera elever med borr och ska ut på isen och pimpla. på andra sidan ser man ett flertal elever med varma hästar som man i solen ser att det ryker om, efter ett för vissa hårt träningspass. andra elever ser man är ute och rastar två hundar, medan några längre bort ställer in traktorer efter arbete. det var då jag kom och tänka på varför jag gjorde detta val.  "lära utan att göra, är som kärlek utan att röra", det är väl någons motto har jag för mig när jag sökte till strömma. Visst, jag kan bli lagom trött på skolan ibland också, men frågan är om jag hade pallat att gå "ett vanligt" gymnasium i 3 år istället för detta? nej, jag tror inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0