heldag hos morfar

äntligen hemkommen. åkte imorse till morfar, för att vad 12 se till att maten skulle vara klar tills dem kom hem från jakten. när tror ni dem dyker upp? jo, tjugo i fyra. jag blir inte direkt förvånad om jag ska säga så. men en snart 62 årig man bör inte vara ute och gå 1 mil. men jag hade annat för mig, gick runt överrallt i huset och kikade runt. jag har nämligen inte varit i alla små vrår i hans hem (även om det går i arv, och någon ska ta över gården..) på nedervåningen är en syn, på övervåningen en helt annan. där finns massa små rum som verkligen inte är iordning någonstans. jag blev nästan lite smått rädd när jag gick omkring där uppe ensam. scary.

nu ska ni få lite kort, sedan ska jag käka kycklinglasagne! mm..

utsikten från köket, baksidan från morfars hus



somsagt, varje vrå är inte iordning gjord..



jag tror jag hittade världens äldsta bibel (varför har karl en sån?!)


mamma gör konster med morfars vovve ^^


visst längtar man efter sommaren när man ser detta underbara kort? detta var min morfars halvblod, jättefin häst. han har bara en häst kvar nu, en superfin nordsvensk travare. hans halvlod på bilden nedan medverkade förresten med som unghäst i en film, där hon spelade en svart hingst. otroligt nog?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0