onsdag

idag var charlotte hemma, vilket betydde att vi fick sköta våra foderstater själva. det gick ganska bra i alla fall, och så länge jag är nöjd ska ingen klaga. jag är så petig, vill alltid att allt ska vara perfekt. det gäller inte bara sådana saker, utan tex också som när jag övningskörde. min körlärare sa till slut åt mig att det var omöjligt för mig att nå mina mål eftersom dem var upp till rymden, och dem kommer inte längre än jag själv är lång. ungefär sån skillnad. ibland tror jag det stämmer.

sen hade vi vår tappskokompitens också såklart. och idag slog jag på min första sko. jätteroligt att få en fryst döhov, som är sliten och allt, till att helt fixa iordning den själv! det är inte lätt vill jag lova. sedan märks det att de flesta hovarna är röda i sulan, och alltså betyder det att hästen har fått en blödning i hoven under sin livstid antagligen har vissa av dem avlivats för detta.

efter skolan fick jag och carro sätta oss och jobba med projektredovisningen. det visade sig att det kommer bli ganska lätt, man behöver inte sitta mer än någon/några timmar med den. så hade man varit effektiv, så på en dag. enklare än vi trodde :) men tal ska skrivas, och det ska övas, så. tiden blir ändå knapp.

                                                          min första sko då ;)

 

Kommentarer
Postat av: Linnea

snyggt;)

2009-02-18 @ 20:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0