hundfolk..

det är inte var dag man står och grejar med bilen, och man märker att snett jämte en står 2 lösa hundar.

Jag tycker det är OERHÖRT elakt att sätta två stycken hundar i ett litet rum på ca 1x2 meter, och begära att dem ska stanna där? Det är respektlöst att veta att en så stor hund faktiskt kan öppna en dörr, och sen vara lös bland alla barn/andra hundar/hästar och dessutom hundrädda grannar. en jack russel, och den andra vet jag inte vad för ras det är, men tippar på en blandras pittbull/amstaff. väldigt stor och dessutom muskulös hund.. det var ren tur att jag var ute och kunde få in dem. det kunde lika väl ha varit en hundrädd person, som jag lovat hade slängt benen på ryggen och sprungit. det kunde det varit en som är hundvan också, för i vilket fall som helst så är det inte många som står rakt på benen efter att en sådan okänd hund står blixtstilla, och sen tar fart och tvärnitar mitt framför en.

jag tog in hundarna i hundgården istället, antar att dem har det bättre där.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0