pensionärer ska inte ha körkort!

idag har jag varit med om minst 5 saker, varför pensionärer inte ska ha körkort.

situation 1
dem som är såpass gamla så dem inte kan vrida på huvudet, eller aldrig fått lära sig vad döda vinkeln är, ska inte ha körkort. man ska inte behöva oroa sig att folk är 1 dm från att köra in i sidan på en när man kör i vänster körfält på motorvägen. tur man har tuta på bilen om dem nu har den hörseln som krävs.

situation 2
har man så dålig syn att man absolut inte ser hastighetsskyltarna, eller inte har orken att bry sig, ska man inte ha körkort. okej att det är dåligt väder, men det ger dem inte rättigheten att köra i 30km/h på 70 väg innan halv 7 snåret på morgonen. det innebär KÖ.

situation 3
för dem som har ont i benen, höftproblem och allt vad det nu kan vara, ska inte ha körkort. man kan inte strunta i parkeringsplatser och göra sig en egen mitt på gatan och blockera alla andra bilar, för att lättast kunna komma ut ur bilen, och sen vägra flytta på sig.

situation 4
är man såpass gammal så hjärnan har krympt eller att man möjligtvis är allmänt så knäpp i huvudet att man flyttar bilen 1 dm när det krävs minst 1 m, så får man skylla sig själv om en bil glider rätt in i sidan på den.

situation 5
har man nått pensionärssträcket och är irriterad, ger det en ingen rättighet i världen att ställa sig och hånskratta, och kasta snö med snöskyffeln på andra människors bilar. det kallas PMS för gubbar över 80 bast.

Kommentarer
Postat av: miahmariah

Behöver du coaching i personlig utveckling. Eller är du intresseard av make-up, hud och hårvård. Välkommen in till mig isåfall. Här kan du läsa recensioner, ställa frågor och mycket annat.

Ha det gott

kram miahmariah

2009-01-08 @ 13:24:16
URL: http://miahmariah.blogg.se/
Postat av: Linda

Låter som du haft en toppendag idag i trafiken! =)

2009-01-08 @ 14:19:21
URL: http://www.liiiinda.bloggproffs.se
Postat av: Jennipher

Haha, ida är på hugget ;) men jag förstår dig, jag blir också förbannad, och jag sitter för det mesta i passagerar sätet.

2009-01-08 @ 14:53:03
URL: http://jennipher.bloggspace.se
Postat av: Linda

hahaha Jag vet precis hur det är! Brukar också tänka så =)

2009-01-08 @ 14:57:24
URL: http://www.liiiinda.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0