lördagskväll

vid lunchtid idag så fick jag mig en promenad. jag hade tänkt gå ut, men jag var väl inte direkt påklädd eller taggad för det. men josse och collin kom hit, och då är det ju bara att dra på sig kläderna och gå ut. jag och collin hade en diskussion som togs upp några gånger under vägen, och det var ingen LÅNG promenad, utan bara en typ. inte kort? det dög tydligen inte heller som svar, så det var bara inte lång. så ni vet.

sedan redan vid 2-tiden så var det dags för mig att börja hjälpa min mamma med målningen. eftersom vi haft gräddvitt med röda lister förut, så är det dags att ha vitt med vita lister. vi målade fram till 8, alltså i 6 timmar. delvis var theres med och målade också. ändå hann vi bara med att måla lister 1 gång (vissa två) och inte ens hälften av väggarna. snacka om att vi har stoor yta att måla? vårt hus är nästintill 300kvm, och kan väl uttala mig om att detta området är stort. det är till 5 ingångar (alltså huuur mycket lister som helst) och dessutom är spiraltrappan där, och också hissen. och braskaminen! dessutom valv som ska målas, och också fönster. det kommer ta tid, men vi fortsätter att måla så länge inte idioterna kommer. jag menar, det blir bara billigare för oss, så?

efter det var jag trött, tittade bara på robinson en snabbis. och nu ska jag redan lägga mig. vad tyckte ni om det förresten? själv tyckte jag att det var tråkigare än de förra åren. det ska vara robinson med harald. så det så!

Kommentarer
Postat av: celebri

Hej vilken fin blogg du har.. Synd att du inte har bloglovin



Kram

2009-03-23 @ 08:46:22
URL: http://celebri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0