Bal, student etc.

jag vet att jag har varit urkass på att uppdatera det sista! men det har varit fullt upp med bal och student nu!

i onsdags gick jag upp tidigt, fixade mitt hår hos frissör, och blev sedan sminkad på make up store. fick med mig massa fint smink hem sedan också :) Sedan var det dags för att åka ner till skolan, tog en massa kort. hade med mig ellen dit ner, som knäppte några riktigt fina kort! tack för det gumman :)
sedan började vi dricka runt halv 5 tiden, och åkte med dubbeldäckare och massa sång till valand i göteborg. där festades det hela natten lång både på valand, deep och chess, bussen gick inte hem förrän kl 3. vilket resulterade en sen ankomst till skolan igen där jag spenderade min natt på jonnas golv.

torsdagen är fullkomligt rensad från mina tankar. en mellandag, vet att jag var i stan och gjorde ärenden med min kära mor. lite bakis sådär. sedan kom jennipher på eftermiddagen, och vi lagade mat, och fixade med lite annat inför morgondagen.

fredag, och studeeeentdag! :D vi gick upp tidigt, redan kl 5, för att göra oss iordning. var nere vid skolan runt 8-tiden. tog gemensamma kort allihopa, lämnade in alla böcker, rensade alla grejer i hygien osv. sedan var det kl 12 dags för samling i idrottshallen. rektorn hade tal, också några elever. vi grät så pappershandukarna var helt blöta, eleverna som hade tal grät och allt kändes faktiskt skit. ingen ville lämna någon annan. en sak som vickan sa i sitt tal stämmer så sjukt bra in på oss, skolan som är annorlunda. "vi bor på internat, och även om jag inte känner alla jättebra så har ni alla varit en del av min vardag dygnet runt. min vardag är också mitt liv. NI har varit mitt liv i 3 år" och så kom det där att hon menade  "fast det är slut nu", och när hon började gråta gjorde nog i princip vi allihopa samma sak.
jag fick också gå upp på scen för att få strömmas stipendiefond. varför har jag ingen aning om, men fick 500 spänn så ;)

sedan kom vår lilla överraskning, och människor blev överraskade! sjöng på trappan osv, innan jag möttes upp av min familj, älskling, mormor&morfar, farmor&farfar, Jenny&Christian, Sofie och Michael. BT ville ta kort och bad mig ta med mig två stycken som också kunde vara med. så idag pryder vi BT :D

Efter att jag åkt Mustang hem, så var det bara in i duschen, blåsa håret, sminka om sig och kläderna fick vara i torktumlaren i 1½ timme. det öste ner regn igår när vi sprang ut. lägg märke till ÖSTE!!!
sedan kom allt mitt folk hem, vi var ca 45 pers hemma och det finns fortfarande en JÄVLA massa mat kvar. Linda, hälsa Micke att han kan hämta matlåda ;) Jag hann inte prata så värst mycket med allihopa, man känner sig så osocial :O men men. folket har väl förståelse för det förhoppningsvis. Ska försöka nämna lite saker jag fick igår också.

Glas från Kosta Boda Line som jag samlar på
Glas från Glass Ware (Chilli)
Vattenkokare, knivslip och micro från Chilliserien (nu har jag snart allt! :D)
Ca 5000 kr
MASSVIS med fina smycken, blommor och annat.

Senare på kvällen skjutsade älsk mig till gbg där jag mötte upp jennipher, carro och alex. gick till barsidan som strömma hyrt. 200/pers betalade vi i förskott för att sedan vi veta att dem dubbelbokat stället, för mycket folk där och släppte in oss en timme för sent. dem förstörde hela studentfesten. alla drog. till olika ställen. jag, carro, jeanine, jennipher, emelie och jonna drog till valand. hade fått lovord av vakten sedan innan att komma in fast det var 22, så fick VIP. betala massa inträde, garderob och hann inte vara där i mer än högst 20 min innan vi fick klartecken på att alla gått till gretas. SUCK. hämta grejerna, gå till gretas (vet inte hur många gånger folket i göteborg skrek FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN, som vi sedan sjöng med på under hela vägen till gretas), betala inträde, garderob. var där i någon timme innan michael kom och hämtade mig vid halv 3 tiden. sedan hem till älskling och fick äntligen krypa ner i sängen!

Nu  har jag precis kommit hem, röjt upp lite hemma hos hjärtat innan jag kom hem också. ska försöka orka att packa ur alla ridgrejer från bilen, jag DÖÖÖR!

Kommentarer
Postat av: Filippa

heej! det var roligt på student festen hemma hos dig.Du blev jätte fin när du skulle på student balen!!ELLER vad tycker du själv? MÅNGA KRAMAR FRÅN Filippa:)<3<3

2009-05-12 @ 20:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0