pinsam "mat-ro"

Jag och sofie sitter precis och diskuterar att jag vill lära mig äta champinjoner eftersom jag tycker att det luktar så underbart med tex svampsås och liknande. Problemet är att jag HATAR koncistensen (smaken vet jag inte).

Vi kan ta två stycken exempel på pinsamheter när det gäller sådant här.

- Hela vår klass var på flyinge för att titta på kvalitetsbedömningarna. På flyinge har dem en restaurang som serverar fantastisk fin mat! Jag ska precis ta en tugga av det jag tror är en skivad potatis, men får till min förskräckelse tugga på bland det slemmigaste jag någonsin ätit! Jag skrek "Fy faaaaan" och när människor samtidigt tittade på mig kunde jag inte med att spotta ut den, inte ens i papper. Utan jag satt kvar där med den stora champinjonen (faktiskt den största jag sett) i min mun och var nästintill klökmagad, innan jag spottade ut den.

- Jag och Sofie beställde mat på spice ´n rice, tog dricka och satte oss sedan för att vänta på maten. Vi fick maten och efter en stund insåg Sofie att maten var vääldigt stark och skulle då dricka det hon trodde var vatten. Istället var det bubbelvatten, och hon utropar "Vad i helveteee?!" högt och alla runtomkring vänder sig om och bara glor på henne. Tur för henne att hon satt med ryggen emot dem, men det var istället jag som fick deras blickar på mig och jag höll på att skämmas ihjäl.

Varför hinner man aldrig tänka efter innan man slänger ur sig saker, det kommer liksom bara?

Kommentarer
Postat av: Sofie

hahahahahaha men det VAR äckligt :P dock halvt pinsamt oxå men (a)

2009-05-11 @ 23:16:03
URL: http://sottifie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0