Du är saknad

Idag har många tankar ägnats åt en viss sak. Vet inte varför just idag, eller varför överhuvudtaget. Men.. Arthur. Den suraste, grinigaste, elakaste av de alla hästarna på skolan. Hästen som fick människor att tveka, att inte gå nära, som lade öronen bakåt så fort människor närmade sig hans box. Jag tyckte om denna häst, och hade ett speciellt band med honom.

När det sedan visat sig att han hade pålagringar, och inte ville han skulle gå som sällskap eller liknande avlivades han. Hästen som älskade att tävla, som älskade att jobba. Hästen som spetsade öronen så fort han fick syn på en transport och ville iväg på äventyr. Hästen som jag reste med, hoppade över lektioner för att kunna vara ett stöd under röntken och vet. besiktning. Hästen som jag kände så starkt för, oavsett dagshumör..
Jag var glad att han accepterade mig och gav mig chansen att lära känna honom, det var inte alla som fick det. Tyvärr..

Arthur, du är saknad.





Kommentarer
Postat av: Annelie

hehe. :P ja fick reda på ditt namn via Sofies blogg. :P Men nja, ja ville inte störa när du pratade i tele, o sedan blev de ju inte av. :) Men, hej, :) Ja heter Annelie, trevligt o träffas. ^^

ha de så bra. :)

Kramar.

2009-11-24 @ 18:02:58
URL: http://eilenna.blogg.se/
Postat av: Jennipher

Han är och var den absolut finaste hästen i hela världshistorien!! :) Älskade honom djup, tror att du och jag var nog dem enda i våran klass som faktiskt tyckte om honom!!!

2009-11-24 @ 20:28:31
URL: http://jeennipher.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0