Paddor!

Grodor måste seriöst vara dem vidrigaste djuren på hela denna planet. På gångvägen från våran parkering till huset har vi stenplattor, där alla grodor verkar älska att tillbringa sina kvällar och nätter.
När man då ska gå från bilen till huset, går man och verkligen stirrar ner i backen för att inte möta någon. Helt plötsligt ser man ändå någonting som hoppar, och man blir livrädd. Jag vet inte huur många gånger jag skrikit pga dem vidriga djuren!

Det får mig bara att tänka på utomlands, när det var fullt med syrsor, och man fick chansa och snabbt hoppa över för att dem inte skulle hinna hoppa upp framför eller bakom en. En kväll hoppade en syrsa upp i kjolen på mamma, och jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv när jag såg henne springa omkring där hoppandes med folk stirrandes och skrattandes runtomkring.

Frågan är ju, om de mellersta grodorna eller de största är värst. De mellersta hoppar skithögt, medan de stora är så feta att de bara krälar fram.


Kommentarer
Postat av: Moa

hhahaha!! fy faan ja hatar med grodor och paddpr! De bor sånna hos oss med, en fet jävel ligger och lurar vid vår trappa och man blir livrädd för han varje gång!

2009-09-07 @ 12:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0