"Hitler-städning"

Jag brukar få agera hemmafru hemma hos Sofie ibland. Hon har nämligen bortförklaringar till allting.

Ida: Men vi måste ta ut ALLT från skafferiet så vi kan torka av.
Sofie: Ida, det är papper. Det kommer bli mögligt.
Ida: Och du tror inte att det är mögligt UNDER det där pappret?
Sofie: Men haaallå, det är en gammal lägenhet! So what?

Ja, ni hör ju. Precis som att det skulle vara en bra anledning till att fuska med städningen? Not really.
Så idag har vi städat skafferiet, också kylskåpet. Det blev riktigt renligt faktiskt! Speciellt kylskåpet, och det tror jag behövdes. Speciellt med tanke på att hon inte ens visste att man kunde ta ut hyllor osv för att diska och göra rent.. Suck säger jag bara.






Kommentarer
Postat av: sofie

när det gäller resten av lägenheten, är jag som en tjej.. men när det gäller kylskåp, då är jag som en kille :( suck..

2010-01-16 @ 19:09:32
URL: http://sottifie.blogg.se/
Postat av: Jennipher

Du är ju bara för söt

2010-01-16 @ 19:35:10
URL: http://jeennipher.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0