En skoldag

Det tog inte emot lika mycket att behöva gå upp imorses som jag trodde. Det var ju inte kallt i alla fall..
Vi hade studiegruppsarbete på morgonen, och jag glädjs över att jag trivs så underbart bra i min studiegrupp. Att de andra tycker det samma är ju inte sämre det. 6 andra helgoa tjejer!
Dagen fortsatte i alla fall med en föreläsning om "Yrkesdagbok", som vi ska skriva i för vår egen skull. Antar att jag är en av dem som "bara gör det nödvändigaste som ska lämnas in". Tycker det är onödigt att skriva sådant där för att "lära", för mig är det bara kul att gå tillbaka och kolla sedan i så fall. Om ens det. Men jag har bestämt mig att jag ska skriva under praktiken i alla fall.
Sista föreläsningen "Mobbning och förebyggande av mobbning och annan diskriminerande handling", var sannerligen väldigt intressant och jag gjorde massvis med anteckningar. Några sidor blev det allt!

Nu är det time för some plugg faktiskt. Hur tråkigt det än är så är det nödvändigt. Just nu läser jag "Att fånga lärares arbete - bilder av vardagsarbete i förskola och skola". Och tar fram viktiga anteckningar som jag ska använda mig av i ett paper sedan. Låter kul va? hm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0